ביצוע הפקדות ודיווח על פי כללי הרגולציה
באגם לידרים קיימות מערכות ותהליכי עבודה המאפשרים לך כמעסיק לעמוד בדרישות הרגולציה לצורך ניהול תקין של הפקדות פנסיוניות.
במסגרת הרפורמה בתהליכי סליקת הכספים מ- 2016, נקבעה חובת דיווח על הפקדת תשלומים באופן ממוכן ובמבנה אחיד הנקרא - "ממשק מעסיקים".
נוסף על כך, נקבע שהגופים המוסדיים (בתי השקעות, חברות ביטוח, קרנות פנסיה) יעבירו "היזון חוזר" כלומר, משוב בגין קליטת הכספים בקופות הגמל של העובדים.
-
כיצד לבצע את ההפקדה החודשית?
הפקדות למוצרים הפנסיוניים אותם בחר העובד ניתן להעביר באמצעות:
- מס"ב ספקי גמל - שירות תשלום באמצעות מס"ב ספקי גמל שפותח בין אגם לידרים למס"ב, ההפקדות הפנסיוניות עוברות ישירות לגוף המוסדי לאחר שביצענו בקרה על קובץ השכר.
- חשבון נאמנות - אגם מעמידה לרשות המעסיקים חשבון נאמנות, ניתן להעביר הפקדות פנסיוניות לחשבון נאמנות עד ל- 02/2021, בגין מוצרים פנסיונים עמם קשורה אגם בהסכם לעניין זה.
החל ממועד זה לא יתאפשר תשלום באמצעות חשבון נאמנות בהתאם להוראות הממונה על שוק ההון.
-
דיווח במבנה אחיד- "ממשק מעסיקים"
בצמוד להפקדת התשלומים למוצרים הפנסיונים, יש להעביר אלינו קובץ שכר במבנה אחיד לצורך הדיווח ליצרנים השונים ולבקרה. יודגש כי הקובץ חייב להיות זהה לנתוני מערכת השכר.
מה כולל קובץ שכר במבנה האחיד:
- פרטי מעסיק
- פרטי עובד
- פירוט המוצרים הפנסיוניים
- רכיבי השכר
- סטטוס העובד
הקובץ מופק מתוכנת השכר, בהתאם אנו מבצעים בקרה ומעבירים דיווח לכל יצרן בנפרד.
השלב הראשון בתהליך הגביה מתחיל עם קבלת הקובץ לביצוע בקרה ראשונה.
-
בקרה לקובץ שכר
- שלב ראשון - קליטת קובץ שכר למערכת הגבייה
אנו קולטים את קובץ השכר למערכת הגביה לצורך ביצוע השוואה בין התיק הביטוחי של העובד לבין התשלום בפועל. בשלב זה מתבצעת בקרה ראשונית לזיהוי מצבים כמו אי התאמה בין חיוב שנפתח במערכת הגבייה שלנו בהתאם לתיק הביטוחי של העובד לבין התשלום שביצע המעסיק בפועל .
- שלב שני – התרעה בפני המעסיק על אותן אי התאמות (שגויי גבייה) כגון:
- שגיאות בהפקדה לצורך תיקון בחודש העוקב.
- עדכון על מצבים בהם נדרשת פגישה עם העובד לצורך התאמת חוקת השכר לשינויים בשכר.
- אי התאמה בין תשלום כולל לבין הדיווח בקובץ.
- שלב שלישי – דיווח ליצרנים
לאחר ביצוע הבקרה, אנו מעבירים לכל יצרן את הקובץ הסופי באופן מאובטח, בצמוד לביצוע התשלום בפועל.
כאן לא מסתיים הטיפול בסליקת הכספים, השלב הבא הוא טיפול במשובים המתקבלים מהיצרנים לגבי אופן קליטת הכספים במוצרים הפנסיונים.
-
היזונים חוזרים
כאמור, הוראות הרגולציה מחייבות את היצרנים להעביר משוב בדבר קליטת הקובץ וכן בדבר קליטת הכספים למוצר הפנסיוני ע"ש העובד.
היזון חוזר ראשוני -> היצרן מאשר תקינות טכנית של הקובץ -> היזון חוזר מסכם
בהיזון המסכם היצרן נותן פירוט על קבלת התשלום בחשבונו, וכן על אופן קליטת הכספים ברמת רכיבי השכר במוצר הפנסיוני של העובד.
בסופו של תהליך, אנו מטפלים באופן פרטני בכל היזון שאינו תקין, כלומר במקרה שנמצא פער בין הסכום שהופקד ע"י מעסיק לסכום שנקלט בקופה של העובד, בהתאם לסוג השגיאה.
את הדוח המלא של ההיזון המסכם יהיה ניתן למצוא באזור המעסיקים החדש.
יובהר, כי הטיפול בהיזונים החוזרים מותנה בשיתוף פעולה מטעם המעסיק, הגופים המוסדיים, העובד וכן כל בעל רישיון מטעמו.
לידיעתכם
- כאן תוכלו למצוא מידע נוסף על אופן הפקדת תשלומים
- באזור האישי למעסיק תוכלו לקבל את התמונה הגדולה על העובדים בארגון ובהמשך תוכלו לבצע פעולות נוספות.