בשנים האחרונות כולנו מתמודדים עם אירועים מאתגרים ברמה הביטחונית, הכלכלית וגם הבריאותית, שמגדילים את תחושת אי הוודאות. מציאות זו ממחישה עד כמה חשוב שיהיה גורם אחד שידאג לכל הצרכים הפנסיונים והפיננסיים של העובדים ושלכם המעסיקים, בשוטף וגם ברגעי האמת.
כאן נכנס מנהל ההסדר הפנסיוני לתמונה. מהו תפקידו של מנהל ההסדר – ומהם כללי האצבע למיצוי יתרונותיו של מנהל ההסדר שיטפל בכל צרכי הפנסיה והפיננסים, ימנע טעויות יקרות ויפנה אתכם לעשייה העסקית? ריכזנו את התשובות לשאלות החשובות ביותר בנושא, עבורכם ועבור העובדים.
לפני הכול: מהו מנהל הסדר פנסיוני?
תפקידו של מנהל ההסדר הוא ליצור ולנהל עבור המעסיק את כל התוכניות וההסכמים הפנסיוניים והפיננסיים - מול היצרנים השונים (חברות הביטוח ובתי ההשקעות). עשייתו של מנהל ההסדר כוללת שני תחומי אחריות מרכזיים:
- שירותי שיווק פנסיוני – כולל התאמת הפתרונות הפנסיוניים והפיננסים לצרכי ומאפייני העובד, ליווי שלו ברגעי האמת ובצמתי החלטה חשובים.
- שירותי תפעול – כוללים את מכלול השירותים למעסיק ולעובד בקורת גג אחת – לרבות ניהול ההסכמים מול היצרנים השונים, העברת הכספים וביצוע היזונים חוזרים לווידוא קליטתם התקינה, טיפול בשגיאות ועוד.
למה צריך מנהל הסדר פנסיוני – ואיך הוא יכול לתרום לארגון שלי?
בתור הגורם שאמון על הסדרת הטיפול בנושאי הפנסיה והפיננסים בחברה, מנהל ההסדר מסייע לעסק לעמוד בדרישות הרגולטוריות כדי להימנע מתביעות וקנסות. ולא פחות חשוב: הליווי הצמוד של העובדים מגדיל את תחושת הביטחון ואת שביעות הרצון שלהם ממקום העבודה, שדואג לביטחון הפיננסי והפנסיוני שלהם. כך שלמעשה מנהל ההסדר מעניק שירות 360⁰ עבורכם וגם עבור העובדים.
מהם היתרונות של מנהל הסדר פנסיוני עבור העובד?
מטרתו של מנהל ההסדר היא לבנות עבור העובד חליפה פיננסית ופנסיונית המותאמת לצרכיו, עם הכיסויים ותצורת החיסכון הנכונים ביותר עבורו. כאשר עובדים עם מנהל הסדר מנוסה ומוכר, נהנים מגוף חזק שפועל ביעילות מול הגופים השונים.
גם במקרה של תביעה, מנהל ההסדר מלווה את העובד: כדי למצות את זכויותיו ברגע האמת, ניהול ההסדר בקבוצת אגם לידרים כולל מחלקה ייעודית שפועלת מול חברות הביטוח, ומעניקה מענה אישי לעובד ולבני משפחתו.
איזה חברות יכולות לקבל שירות ממנהל ההסדר?
כפי שהבנו, כל חברה צריכה מנהל הסדר פנסיוני, שיסדיר את ההתנהלות בנושאי הפנסיה והפיננסים מול היצרנים והעובדים. מסיבה זו, קבוצת אגם לידרים מלווה חברות בכל גודל: מעסקים קטנים שמעסיקים עשרות עובדים – ועד הארגונים והתאגידים הגדולים בישראל, שמעסיקים אלפי עובדים.
איך מונעים שגיאות ובעיות בהעברת כספים?
המורכבות הטמונה בהתנהלות מול היצרנים השונים עלולה להוביל לטעויות בהעברות הכספים. ההשלכות האפשריות עשויות להיות מרחיקות לכת עבור החברה, והן כוללות חיוב בריבית ואף בפיצויי הלנת שכר בעקבות ביצוע תשלום באיחור. בנוסף, במקרה שבתקופת הפיגור בתשלומים יתרחש אירוע שמזכה את העובד או את שאריו בגמלה מקרן הפנסיה, המעסיק עלול להיות מחויב בתשלום עלות הגמלה. זאת לצד פגיעה בשביעות רצון העובדים, שפתאום מגלים שההפקדות למוצרי החיסכון שלהם קטנות ממה שצריך. על מנת למנוע את כל אלו, חשוב לוודא שמנהל ההסדר שמקטין למינימום את הסיכוי להיווצרות שגיאות בהעברת הכספים.
כך למשל ניהול ההסדר בקבוצת אגם לידרים מבוסס על תהליך קפדני וסדור – הכולל בין היתר בקרה לפני סגירת השכר, ביצוע ההעברות ישירות לחשבונות היצרנים וטיפול בהיזונים החוזרים (המשובים שמתקבלים מהיצרנים אודות סטטוס קליטת כספי העובדים). המעקב אחר ההפקדות כולל שיקוף של תמונת המצב למעסיק ברמה החודשית, דוח מפורט של ההיזונים החוזרים וגם שיקוף וטיפול בבעיות אפשריות בעת הצורך.
איך להפיק את המקסימום מהעבודה עם מנהל הסדר?
ריכזנו עבורכם 3 קריטריונים חשובים, שיאפשרו לכם לקבל את המענה הטוב ביותר ממנהל ההסדר:
חדשנות שחוסכת זמן והתעסקויות
מנהל ההסדר אמור להוריד לכם מהראש התעסקויות רבות הקשורות לניהול ותפעול התוכניות השונות. אך מה עושים עם ריבוי הטופסולוגיה, מהניירת הכרוכה בקליטת עובד חדש ועדכון פרטיו – ועד הצורך להרים טלפון למנהל ההסדר כדי לצפות בהיזונים החוזרים? כדי להפוך את ההתנהלות לקלה ופשוטה קבוצת אגם לידרים יצרה ממשק מעסיקים מתקדם: פלטפורמה חדשנית המבוססת על תהליכים דיגיטליים, מקליטת עובד ועד קבלת היזונים חוזרים בלחיצת כפתור. זאת כחלק ממעטפת הכוללת כלים מתקדמים וממשקים ידידותיים המותאמים לצרכי המעסיקים והעובדים.
קריטריון חשוב נוסף היא מעטפת השירות: מהו המענה המוענק לכם ולעובדים ברגע האמת, ועד כמה הוא מקיף? האם למשל מעבר למענה הנקודתי הניתן לעובד, מתקיימת עמו פגישה תקופתית יזומה לצורך התאמת המוצרים הפיננסים והפנסיונים לצרכיו המשתנים? האם ניהול ההסדר כולל מחלקת תביעות ייעודית ובעלת ניסיון מוכח בהתנהלות מול היצרנים השונים? האם המעטפת מקצועית השוטפת למעסיקים כוללת הדרכות מקצועיות ופגישות תקופתיות יזומות, הכוללות הצגת דוחות ונתונים? כל אלו ועוד נכללים במעטפת השירות של קבוצת אגם לידרים למעסיק ועובדיו.
קבלות בשטח
מטבע הדברים, חשוב לוודא שלמנהל ההסדר יש ניסיון מוכח בניהול אופרציית הפנסיה והפיננסים המורכבת. קבוצת אגם לידרים מעמידה לרשותך עשרות ניסיון מוכח, עם 250 מיליון לקוחות פעילים והיקף נכסים מנוהל בהיקף של כ- 60 מיליארד שקלים.
מדוע כדאי לקבל את שירותי התפעול והשיווק במקום אחד?
פתרון הדואג למכלול הצרכים הפיננסים והפנסיונים של המעסיק והעובד, מקטין את הסיכוי לטעויות בלתי מחויבות. כך למשל עסקים שנעזרים רק בשירותי תפעול, יכולים להקטין את הסיכוי לשגיאות ובעיות בתשלומים ליצרנים השונים. אך בהיעדר גורם אחד שיודע להתאים את סוג והיקף הכיסוי הביטוחי לצרכי העובד, עלול להיווצר תת-ביטוח שיתגלה ברגע האמת. ניהול הסדר פנסיוני הכולל שירותי תפעול ושיווק במקום אחד, רואה את התמונה המלאה ויכול למנוע כשלים ביטוחיים ופיננסיים בצורה היעילה ביותר.
בנוסף, הפתרון הכולל מאפשר להפחית את עלות דמי הניהול לעובד: זאת באמצעות הפחתת עלות המעסיק עבור שירותי התפעול, מעלות המוצרים הפנסיוניים של העובדים. ובשורה התחתונה, תפקידו של מנהל ההסדר הפנסיוני הוא לנהל עבורכם את האופרציה הפנסיונית והפיננסים המורכבת, עם כל המשתמע מכך עבורכם ועבור עובדיכם. בהצלחה!