תפעול פנסיוני נפרד, או תפעול ושיווק באמצעות מנהל הסדר פנסיוני. מה נכון יותר לארגון שלך?
במסגרת הרפורמה בהליכי סליקת הכספים משנת 2016 ועדכון כללי התפעול למוצרים הפנסיוניים, נקבעו מספר חובות משמעותיות בנושא, החלות על המעסיק.
חובתו הבסיסית של המעסיק היא לבצע הפקדות למוצרים הפנסיוניים של עובדיו, במועדים קבועים בהתאם לחוק.
הרפורמה משנת 2016 מיישרת קו בנושא אופן הדיווח של מעסיקים על הפקדות תשלומים לחיסכון הפנסיוני של עובדיהם, ומעדכנת כי על המעסיק קיימת חובת דיווח על הפקדת תשלומים באופן דיגיטלי ובקובץ במבנה אחיד, הנקרא ממשק מעסיקים.
הרפורמה עדכנה והוסיפה נדבך חדש: באחריות המעסיק לוודא כי ההפקדות נקלטו באופן תקין בחשבונות האישיים של העובדים אצל היצרנים השונים, הלוא הם חברות הביטוח ובתי ההשקעות. לשם כך, חברות הביטוח מעבירות משוב למעסיק, הנקרא היזון חוזר, שמטרתו לבקר את תהליך הפקדות הכספים במוצרים הפנסיוניים של העובדים.
תפעול פנסיוני בארגון
חשוב להבין כי תפעול פנסיוני לא מסתכם רק בביצוע הפקדה פנסיונית חודשית לעובדים, אלא מדובר במכלול פעולות מורכבות, החל משלב בחירת הקופה ע"י העובד, דרך שינויים במהלך תקופת העבודה שלו, המשפיעים גם על הקופות הפנסיוניות האישיות של העובד, וכמובן טיפול בכל ההיבטים הקשורים בשינויי שכר, סיום עבודה ופיצויי פיטורין.
מעבר לכך, מאז שנחקקה הרפורמה בנושא ממשק מעסיקים, התפעול הפנסיוני בארגון הפך להיות תחום מקצועי ומרכזי בפני עצמו, המטיל אחריות רבה על המעסיק.
אז מה בדיוק השתנה מאז הרפורמה, ובכלל? ומה הקשר בין התפעול הפנסיוני של המעסיק לבין שירותי השיווק הפנסיוני של העובד?
שיווק פנסיוני
העובד זקוק לליווי וייעוץ של סוכן פנסיוני לצורך התאמת המוצר הפנסיוני שהכי נכון עבורו בהתאם לגילו, מצבו המשפחתי, שכרו, ומאפיינים נוספים המשתנים מאדם לאדם, ואלו הם למעשה שירותי השיווק הפנסיוני, שהעובד זכאי לקבל בארגון.
גם במהלך מחזור עבודתו של העובד, עשויים לחול שינויים שיצריכו התאמות במוצר הפנסיוני, לדוגמה: שינויים בעלויות ביטוח אובדן כושר עבודה, שינוי במסלול הביטוח, שינוי מסלול השקעה, העברת כספים לקופה אחרת ועוד.
בנוסף, חלק מהשינויים שמבצע העובד בתוכנית הפנסיונית האישית קשורים גם למעסיק. כך למשל, אם העובד מבצע שינוי בפיצול השכר בין תכניות שונות, על חשב השכר לבצע את העדכון בתוכנת השכר, כך שבחירת העובד תבוא לידי ביטוי בתלוש השכר.
כלומר, יש תנועה מתמדת וקשר הדוק בין הבחירות של העובד והפעולות שהוא מבצע בתיק הפנסיוני האישי, לבין ההתאמות שהמעסיק צריך לבצע כדי ליישם את החלטות העובד. התנועה הזו יכולה להיות גם מצידו של המעסיק, כך למשל, אם חל שינוי בהסכם של עובד, המצריך עדכון בתוכנית הפנסיונית, אם ישנה עליית שכר, או הסכם הטבות לרווחת העובדים, את כל אלה יש להביא לידיעת העובד ולמימוש זכויותיו.
תפעול ושיווק באמצעות מנהל הסדר פנסיוני
תפעול פנסיוני, באמצעות מנהל הסדר, הוא למעשה שירות המרכז את מגוון השירותים הניתנים לעובד ולמעסיק תחת קורת גג אחת, עם אחריות ברורה כלפיכם, המעסיקים, וכלפי העובדים שלכם.
ההיגיון הוא פשוט: ככל שהתפעול הפנסיוני מקצועי יותר, הוא יספק למעסיק מעטפת שירות רחבה ותומכת יותר.
מה זה אומר? התפעול הפנסיוני באמצעות מנהל הסדר כולל שירותי שיווק לעובד והן טיפול במכלול שירותי התפעול עבור המעסיק . במסגרת שירותי התפעול למעסיק, יועבר מדי חודש קובץ במבנה הממשק האחיד, שישלח ליצרנים השונים בהתאם לשיוך המוצרים הפנסיוניים, וכן טיפול במשובים המתקבלים מכלל היצרנים בנוגע לקליטת הכספים.
הטיפול של מנהל ההסדר בהיזונים חוזרים יכלול מיפוי וזיהוי שגיאות ותקלות בקליטת הכספים, טיפול מול היצרנים, או מול העובד והמעסיק, בכל סוג שגיאה ותיקונה, עד שתתבצע קליטת ההפקדה באופן מלא. בנוסף לטיפול בהיזונים החוזרים, שירותי התפעול כוללים הכנת דוחות פיצויים תקופתיים, הכנת יתרות פיצויים בסיום עבודה, הכנת טופס 161 למעסיק, וזה עוד לא הכל.
שירותי תפעול ושיווק של מנהל ההסדר יכללו גם יצירת הסכמים מול היצרנים השונים ומתן הטבות בדמי ניהול, ביצוע בקרות ומעקב אחרי העברות הכספים ופיזורם, ועוד.
ובקיצור: כל הבירוקרטיות סביב מחזור חייו של העובד בארגון יכולות להפוך לפשוטות ומקצועיות הרבה יותר, אם יש בסביבה שלכם גוף שמבין ומתמחה בתחום הביטוח הפנסיוני.
תפעול ושיווק ע"י מנהל הסדר פנסיוני - כל היתרונות לעובד ולמעביד
החזר דמי סליקה
חברת הביטוח גובה ממבוטחיה דמי ניהול, כפי שניתן לזהות בחשבון השנתי. לא התענוג הכי גדול, אנחנו יודעים, אבל יש גם בשורה בסוף הסיפור: ב - 2016 הרפורמה קבעה כי כאשר המעסיק מקבל שירות מגורם מתפעל שהוא גם נותן שירותי שיווק לעובד, המעסיק ישלם עבור השירות עלות מינימלית הקבועה בחוק, הנקראת גם דמי סליקה, שהם בסך 10.5 ₪ בתוספת מע"מ, או, 0.6% מסך התשלומים שהופקדו על ידי המעביד לקופות הגמל בעבור העובד, פלוס מע"מ, הגבוה מביניהם.
כך לדוגמה: עובד משתכר 10,000 ₪. לעובד הפרשות פנסיוניות בסך 20.83% ( 8.33%+6.5%+6%). הפרמיה לפנסיה הינה 2,083 ₪. תשלום המעסיק בגין התפעול הינו 0.6% השווה 12.5 ₪ + מע"מ.
אם המתפעל הינו גם הסוכן בפוליסה ומקבל בגינה עמלות, אז סכום זה מקוזז מעמלות הסוכן ומופקד ישירות לפוליסה של העובד.
מי שנהנה מכך יהיה העובד שמקבל החזר דמי סליקה ובכך מגדיל את החסכון שלו. איך זה מתבצע? סוכן הביטוח מדווח ליצרנים השונים ממשק דמי סליקה מדי חודש, הכולל את פירוט התשלומים שהועברו על ידי המעסיק עבור שירותי התפעול. בהתאם לכך, חברת הביטוח תקזז את דמי הסליקה מעמלת הסוכן (אם ישנה עמלה כזו), כך שבפועל העובד ישלם דמי ניהול נמוכים יותר.
הטבות לעובדים כבר אמרנו?
סוכנות הביטוח היא למעשה הגורם מקשר בין המעסיק לבין חברות הביטוח השונות, ויש בידה ובכוחה להשיג הטבות והסדרים שונים לעובדי החברה, כמו למשל: דמי ניהול מוזלים, אובדן כושר עבודה בתעריף מפעלי קבוע ומוזל, ועוד. ובמצב כזה, כשהמרוויחים העיקריים הם כמובן העובדים, אתם, המעסיקים, תהנו משביעות רצון גבוהה בקרב העובדים ומראש שקט.
הסודוקו של הפוליסות
בכל ארגון, יש את קבוצת העובדים עם המוצרים הפנסיוניים המורכבים יותר, אלה ששוברים שיניים כדי לפצח אותם מדי חודש. אתם יודעים על מי אנחנו מדברים.
מנהל הסדר פנסיוני פותר את הסודוקו הזה בשבילכם, כאשר תחת אחריותו, בין היתר, לטפל בתיקים מורכבים של אוכלוסיה בכירה או וותיקה, עם ריבוי מוצרים פנסיוניים.
דוגמה טובה לכך היא הסיטואציה של עובד, בעל כמה מוצרים פנסיוניים באותה חברת ביטוח, עם הפרשות בגובה שונה. מי יודע בכל חודש כיצד מתחלק הסכום הכולל מול חברת הביטוח? מנהל הסדר פנסיוני ידע לענות על כך, ולדווח איך מתחלקת העוגה בהתאם למוצרים.
לסיכום, התפעול הפנסיוני בארגון עבר שינויים ותמורות במהלך השנים. אך, משנת 2016, עם עדכון הרפורמה בחוק, המורכבות הפכה לגדולה הרבה יותר, כשהמשמעות עבור המעסיק היא תפעול פנסיוני מקצועי ויומיומי מול היצרנים השונים ומול עובדי הארגון, תוך עמידה בהוראות שנקבעו בחוק, ובעדכונים רגולטוריים חשובים.
מנהל הסדר פנסיוני מקצועי ומיומן, המספק גם שירותי שיווק פנסיוני לעובדי החברה, וגם שירותי תפעול פנסיוני לארגון, יחסוך לך, מעסיק יקר, הרבה כאבי ראש, משאבים פנימיים והתעסקות מיותרת, ובעיקר יאפשר לך לנהל את התשלומים הפנסיוניים של עובדי החברה באופן תקין וכחוק, ובראש שקט. והשקט הזה שווה לך המון.
תפעול ושיווק פנסיוני זו כבר לא מותרות, זו המקצועיות שלכם בעסק. כנסו והצטרפו למאות ארגונים מרוצים!
אגם לידרים היא חברה המתמחה בניהול הסדרים פנסיוניים משנת 1992, ומעניקה שירות מקצועי ואיכותי מדי יום לכ- 250,000 לקוחותיה.
*מודגש בזאת כי המידע האמור אינו מהווה משום ייעוץ ו/או שיווק מכל סוג שהוא. לקבלת שירותי שיווק פנסיוני אנא צרו קשר עם אגם לידרים לצורך תיאום מול בעל רישיון.