מבוטחים רבים כבר בוודאי שמו לב כי זו התקופה בשנה שבה מתחילות חברות הביטוח וקרנות הפנסיה לשלוח את הדו"חות השנתיים. כדי להכיר קצת יותר טוב את הדו"ח ולהבין את המידע שמוצג בו, הכנו את המאמר הבא עם מידע חשוב ושימושי.

כיום מרבית חברות הביטוח וקרנות הפנסיה שולחות את הדו"ח באופן דיגיטלי, כך שניתן להיכנס לאזור האישי באתר החברה באמצעות ת.ז וסיסמא ולעיין בהם בקלות. חשוב להכיר את הדו"חות השנתיים ולעבור עליהם כאשר הם נשלחים כדי לוודא שהכספים הופקדו כראוי, שדמי הניהול תקינים ושהתכניות מנוהלות במסלולי ההשקעה התואמים להעדפות ולצרכים הפיננסים.

מה ההבדל בין דו"ח שנתי מלא למקוצר?

כל גוף מוסדי מחויב לשלוח לכל עמית או מבוטח דו"ח שנתי מקוצר בגין השנה שהסתיימה - במייל או בדואר (לבחירת הלקוח) עד לסוף חודש מרץ. בנוסף, בחשבון האישי המקוון יוצג דו"ח שנתי מפורט.

הדו"ח השנתי מרכז את הנתונים על מוצרי החיסכון פנסיוני וביטוח החיים, בין היתר על ההפקדות השוטפות, התשואות, דמי הניהול והחיסכון הצבור, את גובה הקצבה הצפויה בגיל פרישה ואת סכומי הכיסוי לקצבת נכות ולקצבת שאירים.

הדוח השנתי המקוצר מציג את המידע הבא: ריכוז של כל הפוליסות או החשבונות בחברה/בקרן, תשלומים צפויים, תנועות בחשבון, אחוז דמי ניהול והוצאות, מסלולי השקעה ותשואות, פירוט הפקדות לחשבון ואישורי מס.

 

דו"ח שנתי של קרן הפנסיה - מה חשוב לבדוק?

ריכוז התשלומים הצפויים מקרן הפנסיה – הדו"ח מרכז את הנתונים האישים בתכנית הפנסיה ואת התשלומים אותם אתם או השארים צפויים לקבל. חשוב לבדוק האם הסכומים מתאימים לצרכים שלכם. כמו כן ניתן לראות את הקצבה החודשית אותה אתם צפויים לקבל בגיל פרישה בהתאם למסלול הביטוחי שנבחר.

read report 1

דמי ניהול – אחד הפרמטרים החשובים בדו"ח מציג את דמי הניהול אותם אתם משלמים בקרן הפנסיה באחוזים. את דמי הניהול יש לבחון ביחס לדמי הניהול הממוצעים. במקרה ודמי הניהול שלכם גבוהים מהממוצע, ניתן לטפל בכך באמצעות פנייה לסוכן הביטוח שלכם.

read report 2

כיסויים ביטוחיים - הדו"ח מתייחס לקצבת הנכות הצפויה, והשחרור מפרמיה כולל קצבה חודשית במקרה של נכות מלאה בהתאם למסלול הביטוחי. וכן לגובה קצת השאירים במקרה של פטירה חלילה. יש לוודא שהכיסויים תואמים את הצרכים שלכם. על מנת שיהיה כיסוי של 75% לקצבת נכות ו 100% לקצבת שארים. רווקים – יש לוודא כי בוצע "ויתור פנסיית שארים".

read report 1

מסלולי השקעה ותשואות - תשואת מסלולי ההשקעה בדו"ח מתייחסים לסך הכספים במסלול ההשקעה בחודשים ינואר ועד לדצמבר באותה שנה. יש לוודא שמסלול ההשקעה תואם את גילכם והעדפותיכם.

read report 5

פירוט הפקדות – הדו"ח מפרט את ההפקדות שנעשו לקרן בשנת הדו"ח וגם הפקדות שבוצעו עבור שנים קודמות. בנוסף, במידה והעברתם כספים מקרן אחת לשנייה במהלך השנה, תמצאו עדכון על כך בשורה נפרדת. חשוב לבדוק כי כל חודשי העבודה מופיעים בדו"ח, כמו גם בדיקה של פירוט תגמולי עובד המסונכרנים לסכום שירד מהשכר.

read report 3

אישורי המס – בדו"ח השנתי מקרן הפנסיה יופיעו אישורי המס המפרטים את הפקדות המעסיק והעמית ואישור להצהרת הון. אישורים אלו נדרשים לכל מי שמגיש דוח שנתי למס הכנסה.

read report 6

החזר דמי סליקה – במסגרת התנועות בקרן הפנסיה מופיעה שורת החזר דמי ניהול בגין תשלום דמי סליקה ע"י המעסיק. סעיף זה כולל את סכום ההפחתה שהוחזר לחשבון העמית בהתאם למנגנון החזר דמי סליקה (מנגנון המאפשר הפתחה של דמי ניהול שמשלם על ידי העובד כנגד תשלום דמי סליקה ששולם על ידי המעסיק, במקרה שבו סוכן פנסיוני מעניק שירותי תפעול למעסיק ושירותי שיווק פנסיוני עבור עובדיו של המעסיק).

read report 7

עדכון יתרת הכספים בגין הפעלת מנגנון איזון אקטוארי – אחת לרבעון נערך מאזן אקטוארי כולל של הקרן, ויתרת הזכאות הצבורה של העמיתים מתעדכנת בהתאם. סעיף זה בדו"ח מפרט את הסכום שנוסף לחשבון או נגרע ממנו, בשל הפעלת מנגנון איזון אקטוארי. כל עודף אקטוארי מתורגם לתשואה חיובית וכל גרעון - לתשואה שלילית.

לסיכום, ההפקדה לפנסיה היא בין החסכונות החשובים ביותר של העובד. ההפקדות החודשיות צוברות תשואות, ממועד הפקדתם ועד למועד הפרישה והן מסתכמות בסכומים נכבדים. על מנת שלא יתגלו הפתעות במועד הפרישה, חשוב לוודא כי הכספים שנרשמו בתלוש השכר תואמים לכספים הקיימים בקופת הפנסיה, שהכיסויים הביטוחים מותאמים לצרכים שלכם ושמסלולי ההשקעה תואמים את העדפותיכם.

בכל שאלה בנוגע לקרן הפנסיה, מנהלי התיק של אגם לידרים ישמחו לתת את המענה המתאים עבורכם.

*אגם לידרים היא חברה המתמחה בניהול הסדרים פנסיוניים משנת 1992, ומעניקה שירות מקצועי ואיכותי לכ- 250,000 לקוחותיה, מדי יום.

*מודגש בזאת כי המידע האמור אינו מהווה משום ייעוץ ו/או שיווק מכל סוג שהוא. לקבלת שירותי שיווק פנסיוני אנא צרו קשר עם אגם לידרים לצורך תיאום פגישה עם בעל רישיון.

הגיע הזמן לעבור למנהל ההסדר המתקדם ביותר

טעות בשם, יש להזין 2 תווים לפחות (עברית בלבד)
טעות במייל, חסר @ או סיומת
טעות במספר הטלפון, בדקו שוב
שדה חובה
Invalid Input
`