עם תום עונת החופשים והחגים, הגיעו ימי שגרת העבודה ואיתם הצורך של המעסיקים לנהל ביעילות את השירותים הפיננסיים בארגון, וביניהם כמובן החיסכון הפנסיוני. לאור החשיבות שהמדינה מעניקה לחיסכון הפנסיוני של העובדים, היא אף קבעה במסגרת חוק הפנסיה שורת תקנות, הקשורות לניהול ההסדר הפנסיוני של העובדים. כמו כן, גם מהצד של העובד, חלק בלתי נפרד מתנאי ההעסקה הוא שירות מקצועי, מקיף ומתקדם בכל הקשור לניהול ההסדר הפנסיוני.

אם כך, איך בפועל המעסיק יכול לדעת האם הוא נעזר בגוף מקצועי היודע לנהל את הכספים וידאג לנתב אותם למקום הנכון ובצורה הנכונה? כל היתרונות בבחירה הנכונה במאמר הבא.

מיהו אותו מנהל הסדר פנסיוני, מה תפקידו ולמה הוא חשוב? 

בהתאם לחוק כספי הפנסיה שקבע משרד האוצר, גורם מתפעל פנסיוני מוגדר כגורם מקצועי הנותן שירותי תפעול פנסיוני בתחום כספי הפנסיה ונמצא בקשר ישיר עם המעסיק, על מנת לוודא שאכן המעסיק מדווח על כספי הפנסיה בהתאם לחוק. במקביל, על המעסיק לעקוב אחר ביצוע הכספים וקליטתם התקינה בחשבונות העובדים בהתאם לרכיבי ההפרשה שדווחו על ידו.

מנהל הסדר פנסיוני הוא למעשה הגוף האחראי לספק שירות, ייעוץ וליווי אישיים לכל עובד בארגון, וכמו כן דואג בפועל לכל היבטי הפנסיה של העובדים עבור המעסיק. במקביל, מנהל הסדר פנסיוני עובד גם מול המעסיק בכך שהוא מספק למעסיק את שירותי תפעול וניהול ההסדרים.

בין היתר, באחריותו של מנהל הסדר פנסיוני לקבוע פגישה אישית אחת לתקופה עם כל עובד ועובד, ובה להתעדכן בסטטוס העובד, עיסוקו, מעמדו ומצבו הרפואי, לבחון יחד איתו את התיק הפנסיוני הקיים ולהתאים את מוצרי הפנסיה למצבו העדכני. כמו כן, על מנהל ההסדר הפנסיוני לדאוג לשיפור תנאי המוצרים הפנסיוניים ו/או ניודם בהתאם לצורך, ליזום חיסכון בדמי הניהול, להציע ניצול חכם של הטבות מס פוטנציאליות לעובד ועוד.

עוד בין תפקידיו: ביצוע הפקדות פנסיוניות ומעקב אחר כספים, תהליך הזרמת המידע על ההפרשות לקופות הפנסיה והגמל בצורה תקינה ובהתאם לתקנות, בדיקה שהכספים הופרשו ונקלטו כראוי בחשבון העובד, ניהול יתרות הפיצויים של העובד, הנפקת אישורים שנתיים, רבעוניים, דו"חות פיצויים והוצאות טופסי עזר ל-161 עבור עובדי המעסיק ועוד.

כמעסיקים, באפשרותכם לבחור סוכנות ביטוח פנסיוני שתרכז תחתיה את פעילות המוצרים הפנסיוניים של העובדים שלכם ותספק שירותים לעובדים ולכם. 

מהם היתרונות לגוף אחד האחראי לתפעול ושיווק פנסיוני בארגון? 

בשנים האחרונות חלו רפורמות שונות בתחום הפנסיה, אשר מביאות איתן שינויים ותמורות המצריכים מעקב ועדכון לאורך כל השנה. כך למשל, ביצוע בקרות, דיווחים שוטפים וניהול מערך פנסיוני מקיף בארגון, תוך ראיית כלל העובדים ושמירה על החוק וזכויות העובדים, הפכו למשימה מורכבת מאוד לתפעול ויישום.

מכאן, היתרונות לבחירת מנהל הסדר פנסיוני, אשר ישמש כזרוע המקצועית של הארגון בתחום, הם רבים ומשמעותיים, גם לארגון וגם לעובדים. מנהל הסדר פנסיוני יוצר בשמכם ועבור עובדיכם הסכמים מול היצרנים השונים, הלא הן חברות הביטוח ובתי ההשקעות, ובתוך כך מספק הטבות בדמי ניהול וכיסויים ביטוחיים שונים לעובדים. יתרה מכך, מנהל הסדר פנסיוני מלווה את העובד בצמתים המקצועיים בחייו, תוך סיוע בקבלת החלטות מושכלות בכל הנוגע לאפיק הפנסיוני של העובד.

בנוסף, מנהל הסדר פנסיוני מעניק שירותי שיווק ותפעול למעסיק ולעובדי החברה, כשעומדות אל מול עיניו כמה משימות עיקריות ומטרות ברורות:

  • לוודא שעובדי החברה מקבלים מעטפת שירותים מלאה ולשמור על שביעות רצון גבוהה בקרב העובדים.
  • להתנהל מול חברות הביטוח ובתי ההשקעות, לעקוב אחר העברות הכספים ולפזר אותם בצורה הנכונה אצל היצרנים השונים.
  • ליווי העובדים במקרים של תביעות אל מול חברות הביטוח ו/או קרנות הפנסיה.
  • ביצוע בקרות מול חברות הביטוח והארגון.
  • עדכון הארגון בעדכונים הרגולטוריים החשובים, חוות דעת משפטיות עקרוניות ומידע מקצועי.
  • תפעול שוטף ואחריות מלאה מול המעסיק והארגון, כולל: דוחות, גבייה וסליקה, ייצוג מול חברות הביטוח, היזונים חוזרים, טיפול בטפסים ועוד.

איך לבחור מנהל הסדר פנסיוני לעסק?

לבחירת המעסיקים כמה גופים להסדרים פנסיוניים, אבל איך תדעו לבחור ביניהם? התשובה היא פשוטה: בנוסף לשירותים הבסיסיים, גופי ההסדר הפנסיוני השונים יציעו לכם שירותים משלימים נוספים, או יתרונות הייחודיים רק להם.

יש לתת את הדעת מה מתאים לארגון ולעובדים, מבין ההיצע וההבדלים בין הגופים השונים. בין אם מדובר במערכות טכנולוגיות מתקדמות, בשירותיות וזמינות מעבר לסטנדרט בשוק, בערך מוסף מקצועי ומשפטי  ובגוף שייתן לך, המעסיק, ראש שקט עם אינסוף שירותים וממשקים לעובדים, הבחירה היא שלכם ובידכם וחשוב שתתאים לארגון ותצעד איתו קדימה.

מטרת העל כמנהל הסדר היא לחבר בין הארגון, העובדים בו והיצרנים השונים (חברות הביטוח ובתי ההשקעות), ולהביא לידי ביטוי את התכנית הפנסיונית בארגון עם מגוון שירותים עבור המעסיק ועבור העובד בדגש על הדברים החשובים לכל צד.

למה כדאי לבחור באגם לידרים על פני נותן שירות שאינו בעל רישיון פנסיוני?

  • END TO END  - כאשר הכל מנוהל באמצעות גורם אחד (אגם לידרים) זה מפחית באופן משמעותי את ההסתברות לתקלות ובעיות ומאפשר טיפול מהיר ומקצועי בעת גילוי של בעיה.
  • הפחתת דמי הניהול לעובד - עלות המעסיק בעבור שירותי התפעול אשר ישולמו לאגם לידרים תופחת מעלויות המוצרים הפנסיוניים של העובדים. הדבר ייעשה בהתאם להוראות החוק והנחיות המפקח על הביטוח.
  • ביצוע פיצול ברמת המוצר הפנסיוני - לאגם לידרים מערכת חוקת שכר המאפשרת בניית פיצול שכר עד לרמת מוצר פנסיוני בכל יצרן פנסיוני. יכולת זאת מבטיחה פיצול כספים נכון של ההפקדות, שמירה על ערכי החיסכון המתאימים, שמירה על הכיסוי הביטוחי המתאים ומניעת חשיפות מס (הן למעסיק והן לעובד) הנובעות מטעויות בפיצול הכספים.
  • כיסוי ביטוחי זמני בקליטת עובד - אגם לידרים באמצעות מבטח תעניק כיסוי ביטוחי במקרה של פטירה או אובדן כושר עבודה, לכל עובד המצטרף למעסיק. (תנאי הכיסוי יהיו בהתאם לכתב הכיסוי הזמני והנחיות אגם לידרים).
  • טיפול בריבוי סוכנים - לאגם לידרים ישנם ממשקים המותאמים לטיפול בעובדים אשר מבוטחים באופן ישיר למול הגופים המוסדיים וכן לטיפול למול סוכנים שנבחרו ע”י עובדי המעסיק כמשווקים שלהם.

אגם לידרים היא חברה המתמחה בניהול הסדרים פנסיוניים משנת 1992, ומעניקה שירות מקצועי ואיכותי לכ- 250,000 לקוחותיה, מדי יום. בכל שאלה, צרו איתנו קשר >

*מודגש בזאת כי המידע האמור אינו מהווה משום ייעוץ ו/או שיווק מכל סוג שהוא. לקבלת שירותי שיווק פנסיוני אנא צרו קשר עם אגם לידרים לצורך תיאום פגישה עם בעל רישיון.

הגיע הזמן לעבור למנהל ההסדר המתקדם ביותר

טעות בשם, יש להזין 2 תווים לפחות (עברית בלבד)
טעות במייל, חסר @ או סיומת
טעות במספר הטלפון, בדקו שוב
שדה חובה
Invalid Input
`