עולם התפעול הפנסיוני מתקדם כל הזמן במטרה להקל על מעסיקים בניהול המוצרים הפנסיוניים של עובדיהם. שליטה בטכנולוגיות חדשניות, מתן מבחר שירותים מגוון למעסיקים והיכרות עם עולמות התעסוקה השונים – כל אלו הם רק חלק מהשיקולים שיש לקחת בחשבון בבחירת מנהל הסדר פנסיוני. מה היתרונות הגלומים בבחירת מנהל הסדר פנסיוני כגורם מתפעל? כל המידע במאמר שלפניכם.
מה תפקידו של מנהל הסדר פנסיוני?
מנהל הסדר פנסיוני הוא למעשה הגוף האחראי להעניק שירותי שיווק פנסיוני לכל העובדים בארגון וכן שירותי תפעול למעסיק.
שירותי תפעול פנסיוני למעסיק כוללים כאמור סליקת כספים מול כל היצרנים, לרבות אפשרות לתשלום באמצעות חשבון נאמנות, טיפול במשובים המתקבלים מהיצרנים השונים לגבי התשלומים באופן כללי, ובפרט במצבים שבהם הכסף לא נקלט באופן תקין בקופה האישית של העובד.
למנהל הסדר יש יתרון, גם בזכות ניסיון רב שנים בתפעול פנסיוני וגם בזכות ההבנה והידע בתחום הביטוח והפנסיה, שכן סליקת כספים שגויה תביא להתעסקות מיותרת של המעסיק בנושא ההפקדות הפנסיוניות וגם לחשיפה ביטוחית מבחינת העובד, העלול לאבד זכויות בגלל סליקה לא תקינה.
בפעילות של מעסיק מול מנהל הסדר, נכללים גם שירותים נוספים, לדוגמא בעת קליטת עובד חדש. כאשר עובד חדש מגיע לארגון, מנהל ההסדר יבצע בדיקה מול המסלקה הפנסיונית לגבי מוצר פנסיוני קיים לצורך בדיקת מועד זכאותו של העובד להפקדות פנסיוניות. במרבית המקרים ניתן גם לצרף את העובד לכיסוי זמני, וזאת עד להסדרת ההפקדות לקופה האישית שבה בחר העובד.
ומה קורה בעזיבת עבודה? במקרה כזה מנהל ההסדר יאסוף את נתוני הפיצויים של העובד ויכין את המסמכים הנדרשים, לרבות טופס 161 למעסיק והנחיות במקרה של השלמת פיצויים.
בנוסף לאלו, מנהל הסדר פנסיוני גם ידאג להסכמים מול היצרנים השונים, הלא הן חברות הביטוח ובתי ההשקעות, כדי לספק הטבות בדמי ניהול וכיסויים שונים לעובדים.
על המעסיקים לדעת, כי מנהל הסדר טוב ישאיר אותם מעודכנים בהוראות הרגולציה המשתנות ויספק פלטפורמות דיגיטליות שיקלו על תהליך הניהול השוטף בין הצדדים.
לעומת מנהל הסדר פנסיוני, מתפעל פנסיוני הוא גורם מתפעל המבצע עבור המעסיק את סליקת הכספים והקבצים הנלווים אליהם מול היצרנים השונים, כולל בקרה על מצב קליטת הכספים בקופות האישיות של העובדים באמצעות ההיזונים החוזרים.
מה המשמעות של שירותי מנהל הסדר עבור העובדים שלכם?
תפקידו של מנהל הסדר הוא להעניק שירותי שיווק פנסיוני לעובדים. מנהל ההסדר הוא גוף בעל רישיון פנסיוני, ומתוקף כך מחויב לספק שירות מקצועי המתאים לצרכיו של העובד ובהתאם למאפייניו האישיים - על אף שההתקשרות הראשונית ביניהם מוצעת מטעם הארגון באחריות מנהל ההסדר הפנסיוני לנהל ולעדכן את תיק העובד באופן שוטף. כך, באחריותו של מנהל ההסדר לקבוע פגישה אישית אחת לתקופה עם כל עובד ועובד, ובה להתעדכן בסטטוס העובד, עיסוקו, מעמדו ומצבו הרפואי, לבחון יחד איתו את התיק הפנסיוני הקיים ולהתאים את מוצרי הפנסיה והביטוח שלו למצבו העדכני.
כמו כן, על מנהל ההסדר הפנסיוני לדאוג לשיפור תנאי המוצרים הפנסיוניים ו/או ניודם בהתאם לצורך, ליזום חיסכון בדמי הניהול, להציע ניצול חכם של הטבות מס פוטנציאליות לעובד ועוד.
עובד שבחר את מנהל ההסדר כסוכן בתיק הפנסיוני שלו ייהנה גם מהחזר דמי סליקה, שכן העלות שמשולמת ע"י מעסיק עבור שירותי התפעול תקוזז מעמלת הסוכן במוצר הפנסיוני, וכך העובד נהנה למעשה מדמי ניהול מופחתים.
אגם לידרים דוגלת במתן שירות אישי, מקצועי וזמין ללקוחותיה ומביאה בשורה חדשנית ומתקדמת בתחום ניהול ההסדר הפנסיוני, הכוללת פעילות בערוצים דיגיטליים חדשניים ויעילים הכוללים שירותי הצטרפות דיגיטלית המאפשרים את דיווח עובד חדש או עזיבתו של העובד באופן דיגיטלי מלא. מערכות אלה חוסכות זמן ומשאבים ומייעלת את התהליך.
מה חשוב לדעת בבחירת מנהל הסדר פנסיוני?
כשירותי בסיס, על המעסיק לדעת כי בעת בחירת מנהל הסדר פנסיוני, חשוב לתאם ציפיות בנוגע למשימותיו העיקריות:
- תפעול שוטף ואחריות מלאה מול המעסיק והארגון, כולל: דוחות, גבייה וסליקה, ייצוג מול חברות הביטוח, היזונים חוזרים, טיפול בטפסים ועוד.
- לוודא שעובדי החברה מקבלים מעטפת שירותים מלאה ולשמור על רמת שביעות רצון גבוהה בקרב העובדים.
- להתנהל מול חברות הביטוח ובתי ההשקעות, לעקוב אחר העברות הכספים ולפזר אותם בצורה הנכונה אצל היצרנים השונים.
- ללוות את העובדים במקרים של תביעות אל מול חברות הביטוח ו/או קרנות הפנסיה
- לבצע בקרות מול חברות הביטוח והארגון.
- לעדכן את הארגון בעדכונים הרגולטוריים החשובים, חוות דעת משפטיות עקרוניות ומידע מקצועי.
כיום, כל גורם מתפעל מציע שירותים אלמנטריים בסיסיים. בנוסף לשירותים הבסיסיים, גופי ההסדר הפנסיוני השונים יציעו לכם שירותים משלימים נוספים, או יתרונות הייחודיים רק להם.
כאשר בוחרים גוף לניהול הסדר פנסיוני, חשוב לדרג בסדר העדיפויות את נושא השירות, הכולל מענה טלפוני וזמינות גבוהה לצד מתן פתרון לבעיות בזמן אמת ועד טיפול בתביעות.
לסיכום, על המעסיק להחליט מהו השירות המשלים המתאים לארגון ולעובדים - בין אם מדובר במערכות טכנולוגיות מתקדמות, בשירותיות וזמינות מעבר לסטנדרט בשוק, בערך מוסף מקצועי ומשפטי או בגוף שייתן למעסיק ראש שקט עם שירותים וממשקים לעובדים. כך או כך, הבחירה היא בידי המעסיק וחשוב שתתאים לארגון ותצעד איתו קדימה.
מלאו את הפרטים הבאים ותהיו הראשונים לקבל מאתנו עדכונים וטיפים
*אגם לידרים היא חברה המתמחה בניהול הסדרים פנסיוניים משנת 1992, ומעניקה שירות מקצועי ואיכותי לכ- 250,000 לקוחותיה, מדי יום.
*מודגש בזאת כי המידע האמור אינו מהווה משום ייעוץ ו/או שיווק מכל סוג שהוא. לקבלת שירותי שיווק פנסיוני אנא צרו קשר עם אגם לידרים לצורך תיאום פגישה עם בעל רישיון.